“স্থানীয় বজাৰ” সফলতাক বাদ দি চিনেমাৰ দৰে খৰচী মাধ্যম এটাৰ কৰ্ম ধাৰাবাহিকতা ৰক্ষা কৰা সম্ভৱ নহয়। এই যে সম্ভৱ নহয়, সেই বাবেই “বজাৰ কেন্দ্ৰীক চিনেচিন্ত”ৰ গুৰুত্ব বাঢ়িছে। ইয়াৰ মাজতে “স্থানীয় বজাৰ চিন্তা”ৰ আঁতৰত থাকিও একাংশ পৰিচালকে চিনেকৰ্ম কৰি আহিছে। নিৰ্মাতাৰ চিন্তাৰে, পৰিচালকৰ চিন্তাৰে কৰা এনে চিনেকৰ্ম [বহুতে যাক art cinema, arthouse film, art film বুলিয়ো কয়। এয়া ভাৰতীয় ধাৰণা। কোৱা হয় এনে ধৰণৰ চিনেকৰ্ম “প্ৰধানকৈ বাণিজ্যিক লাভৰ পৰিৱৰ্তে নান্দনিক কাৰণত নিৰ্মিত”। এনেদৰেও কোৱা হয় এয়া স্বতন্ত্ৰ চিনেমা (independent cinema)। এনে চিনেমাৰ পৰিকল্পনা কৰাৰৰ সময়ত, ডিজাইন কৰাৰৰ সময়ত ‘much viewers’ৰ সন্তুষ্টিৰ প্ৰতি লক্ষ্য ৰখা নহয়, লক্ষ্য– নিৰ্দিষ্ট বজাৰ (niche market)। এই শৈলীৰ অসমৰ চিনেকৰ্মী সকলৰ লক্ষ্য– দেশ-বিদেশৰ চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱ আৰু একাংশ বিশেষ দৰ্শক।] -ৰ লক্ষ্য মূলতঃ দেশ-বিদেশৰ চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱ। ভাললগা বিষয়: ২০২৩ বৰ্ষটোত এনে শৈলীৰ চিনেমাৰ দৰ্শকৰ সংখ্যা বাঢ়িছে অসমীয়া চিনেমাৰ স্থানীয় বজাৰত। বৰ্ষটোত চিত্ৰগৃহলৈ অহা দ্বিতীয় খন অসমীয়া চিনেমা এই ধাৰাৰে। পৰিচালনা শৈলী “বজাৰ চিন্তা” মুক্ত যদিও স্থানীয় বজাৰত (চিনেমাৰ বজাৰৰ ভাষাত) “চেমি হিট”। প্ৰায় ৬০ লাখ টকাৰ বাজেটৰ চিনেমা খনে হয়তো আৰু কিছু “বজাৰ” পালে হেতেন, যদিহে “ডক্তৰ বেজবৰুৱা-২” প্ৰচাৰ ধুমুহাৰে ৩ফেব্ৰুৱাৰী তাৰিখে চিত্ৰগৃহলৈ নাহিল হেতেন। “ডক্তৰ বেজবৰুৱা-২” বছৰটোত মুক্তি পোৱা তৃতীয় খন অসমীয়া চিনেমা।
দ্বিতীয় খন– “অনুৰ”। মঞ্জুল বৰুৱাৰ পৰিচালনা। এই চিনেমা খনৰ প্ৰধান অলংকাৰ ডাঃ জাহানাৰা বেগমক লৈ নিৰ্মাণ কৰা কেন্দ্ৰীয় চৰিত্ৰটো। পৰিপাটি অভিনয়ৰ বাবে ডাঃ বেগমক ৬৯ সংখ্যক ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ বঁটাৰ জুৰীয়ে বিশেষ স্বীকৃতি প্ৰদান কৰে। আৰু চিনেমা খনলৈ ৰাষ্ট্ৰীয় বঁটা আহে শ্ৰেষ্ঠ অসমীয়া চিনেমাৰ শিতানত।
বৰ্ষটোত চিত্ৰগৃহলৈ অহা আন কেইখন “স্বতন্ত্ৰ” অসমীয়া চিনেমা–“কমলা কুঁৱৰী” (পৰিচালক: পৰমানন্দ ৰাজবংশী, চিত্ৰগৃহলৈ: ৬ জানুৱাৰী), “কৃষ্ণলীলা” (পৰিচালক: ড° ৰুক্মিণী বৰা, চিত্ৰগৃহলৈ: ৩ মাৰ্চ), “the consequences (পৰিচালক: চন্দ্ৰ শেখৰ দাস, চিত্ৰগৃহলৈ: ২৬ মে’), tora’s husband (পৰিচালক: ৰীমা দাস, চিত্ৰগৃহলৈ: ২২ ছেপ্টেম্বৰ।), “মমতাৰ চিঠি” (পৰিচালক: নিৰ্মল দাস, চিত্ৰগৃহলৈ: ৬ অক্টোবৰ।), “নেলীৰ কথা” (পৰিচালক: পাৰ্থজিৎ বৰুৱা, চিত্ৰগৃহলৈ: ৮ ডিচেম্বৰ।) ইয়াৰে দেশ-বিদেশৰ চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱত চিত্ৰৰসিকক সন্তুষ্ট কৰা (টৰণ্টো আন্তৰ্জাতিক চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱ, বুছান আন্তৰ্জাতিক চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱ, বেংকক বিশ্ব চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱ,হাইনান দ্বীপ আন্তৰ্জাতিক চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱ, কলকাতা আন্তঃৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ মহোৎসৱ আদিত) “তৰা’ছ হাজবেণ্ড”-এ স্থানীয় বজাৰত মধ্যমিয়া ব্যৱসায় কৰাৰ বিপৰীতে আন কেইখনৰ ব্যৱসায়– সাধাৰণ। উল্লেখ্য যে “মমতাৰ চিঠি” (হেম বৰুৱাৰ একে নামৰ কবিতাৰ) কবিতাৰ আধাৰত নিৰ্মাণ কৰা প্ৰথম খন পূৰ্ণদৈৰ্ঘৰ অসমীয়া চিনেমা।
আহিছো বজাৰ কেন্দ্ৰীক চিন্তাৰে নিৰ্মাণ কৰা অসমীয়া চিনেমালৈ।
বছৰটোত চিত্ৰগৃহলৈ আহিছিল– “ডক্তৰ বেজবৰুৱা ২” (পৰিচালক: নিপন গোস্বামী, চিত্ৰগৃগলৈ: ৩ফেব্ৰুৱাৰী), “ব্লেক এণ্ড হোৱাইট” (পৰিচালক: ধনজিৎ দাস, চিত্ৰগৃহলৈ: ২৪ ফেব্ৰুৱাৰী), “দিছপুৰত গাভৰু” (পৰিচালক: এম এম ৰহমান, আসীম বৈশ্য, চিত্ৰগৃহলৈ: ৩মাৰ্চ), “অৰ্জুন” (পৰিচালক:ৰজনী বৰ্মন,চিত্ৰগৃহলৈ: ৭ এপ্ৰিল), ” কি কোৱা দোস্তি” (পৰিচালক: কেনী বসুমতাৰী, চিত্ৰগৃহলৈ: ২৮ এপ্ৰিল), “শ্ৰী ৰঘুপতি” (পৰিচালক: সুব্ৰত কাকতি, চিত্ৰগৃহলৈ ৫জুন), “দ্য শ্লেমবুক” (পৰিচালক: প্ৰাঞ্জল গৈয়াৰী, চিত্ৰগৃহলৈ: ৩০ জুন), “এটি নক্ষত্ৰ” (পৰিচালক: ৰুদ্ৰজিৎ মজুমদাৰ, চিত্ৰগৃহলৈ : ৬ অক্টোবৰ), “বীৰ” (পৰিচালক: নাৰায়ণ শীল, চিত্ৰগৃহলৈ: ১১ অক্টোবৰ), “ৰাঘৱ” (পৰিচালনা: যতীন বৰা চিত্ৰগৃহলৈ: ২৭ অক্টোবৰ), “ৰঙাটাপু-১৯৮২” (পৰিচালক: আদিত্যম শইকীয়া, চিত্ৰগৃহলৈ: ২৪ নৱেম্বৰ)।
অসমীয়া চিনেমাৰ শুদ্ধ, স্পষ্ট box office collection report পোৱা নাযায়। বিভিন্ন উৎসৰ পৰা পোৱা তথ্য: প্ৰায় ২ কোটি টকা বাজেটৰ “ডাক্তৰ বেজবৰুৱা”ৰ collection ৫.৫ কোটি টকা, প্ৰায় ২ কোটি টকা বাজেটৰ “শ্ৰী ৰঘুপতি”ৰ collection ১৩.৮১ কোটি টকা।
১ কোটি টকা বাজেটৰ “ৰঙাটাপু-১৯৮২”ৰ লগতে “কি কোৱা দোস্তি”ৰ স্থানীয় বজাৰত ব্যৱসায় সন্তোষজনক। আনকেইখনৰ– সাধাৰণ। বছৰটোত অসমীয়া চিনেমাৰ বজাৰৰ ক্ষতি– যতীন বৰাৰ “ৰাঘৱ”ৰ সাধাৰণ ব্যৱসায়। প্ৰায় ২.৩ কোটি টকা বাজেটৰ চিনেমা খনৰ প্ৰযোজকে বিনিয়োগ কৰা টকা খিনিহে স্থানীয় বজাৰৰৰ পৰা আহৰণ কৰিছে। উল্লেখ্য যে যতীন বৰাৰ “ৰত্নাকৰ”ৰ collection আছিল ৯,৪৮,১৬,২৬০ টকা (100 rupees in 2019 are equivalent to 126.27 rupees in 2023.)। এই সংখ্যা চলিত বৰ্ষত অতিক্ৰম কৰিলে “শ্ৰী ৰঘুপতি”য়ে। এই যে অতিক্ৰম কৰিলে, এয়া আশাৰ বতৰা। অসমীয়া চিনেমাৰ স্থানীয় বজাৰৰ ইতিবাচক বতৰা। তেনেদৰে ইতিবাচক খবৰ– বছৰটোত “অসমীয়া চিনেমা”ই চন্দ্ৰ শেখৰ দাস, সুব্ৰত কাকতি, ৰুদ্ৰজিৎ মজুমদাৰ, নিৰ্মল দাস, আদিত্যম শইকীয়া নামেৰে নতুন পৰিচালক পালে, যাৰ পৰা আশা কৰিব পাৰোঁ– নতুন চিনেচিন্তাৰ নতুন চিনেকৰ্ম।
২০২৩ বৰ্ষটোৰ আন তিনিখন অসমীয়া চিনেমা — প্ৰদ্যুৎ কুমাৰ ডেকাৰ পৰিচালনাৰে নিৰ্মিত– “The Government Servant”, কেনী বসুমতাৰীৰ পৰিচালনাৰে নিৰ্মিত– “জিয়া”। চিত্ৰগৃহত মুক্তি দিয়া নাই। চলিত বৰ্ষটোত চিত্ৰগৃহত মুক্তি নিদিয়া আন এখন অসমীয়া চিনেমা “অনুনাদ”। ৰীমা বৰাৰ পৰিচালনাৰে অসম চলচ্চিত্ৰ নিগম লিমেটডে নিৰ্মাণ কৰা এই চিনেমা খনে লাভ কৰিছে ৬৯ সংখ্যক ৰাষ্ট্ৰীয় চলচ্চিত্ৰ বঁটা, সামাজিক বিষয়ৰ শ্ৰেষ্ঠ ছবিৰ শিতানত।
Add comment